MARKNADSFÖRING FÖR GYM
[Ingår för dig som går Healthy Management-programmet]
Med tanke på den rådande Corona-situationen så behöver vi alla förhålla oss till de nya förutsättningar som denna pandemi fört med sig. Det är av stor vikt att kunna anpassa sig snabbt och ställa om för att klara den här situationen så bra som möjligt. Hemmaträning, uteträning och digitala lösningar har plötsligt blivit en del av det givna utbudet och de digitala kommunikationskanalerna är viktigare än någonsin. För att möta de nya behoven har vi anpassat den här kursen så den adresserar många av de behov som uppstått i och med detta. Vår uppdaterade och prissänkta Marknadsföring för Gym fokuserar ännu mer på den digitala kundresan, leadsgenerering, hur du skapar landningssidor som konverterar och hur du optimerar din budget när du annonserar på Facebook och Instagram. Vi kommer även hinna med hur du skapar bra och intressant content samt hur du med hjälp av t ex Google Analytics kan förstå hur era kunder beter sig i era digitala kanaler. Plus en hel del andra bra saker också!
I denna kurs kanaliserar vi begreppet marknadsföring och framför allt digital marknadsföring. För dig som är marknadsföringsansvarig på ert gym eller för dig som har ett intresse av hur er verksamhets uppfattas ur er kunds perspektiv värvas i denna kurs praktik och teori i högt tempo, där ett av huvudmålen blir att registrera och skapa kanaler. Vi skissar bland annat på strategier, definierar mål och bygger en genomförandeplan. Allt är hands on och skapat ur lönsamhetsperspektiv.
Självklart kör vi hela kursen digitalt, men du har hela tiden möjlighet att ställa frågor och få hjälp av vår kursledare.
Det blir två dagar fullt med kunskap och praktiska övningar så du efter kursen kommer kunna bli ännu vassare på att marknadsföra ert gym och få in fler leads!
KURSINNEHÅLL:
DAG 1: STRATEGI (kl 09.00 – 12.00)
• Kundresan
• Funnels och leadsgenerering (öka försäljningen)
• Community management (ta hand om dina existerande kunder)
• SEO och SEM (köpt och organisk trafik)
• Så får du dina landningssidor att konvertera
Tid för egna praktiska övningar (kl 13.00 – 15.00)
1. Mappa upp er kundresa
2. Skapa en funnel för leadsgenerering
3. Gå igenom en landningssida
Wrap up: tid för frågor och svar (kl 16.00 – 17.00)
DAG 2: TAKTIK (kl 09.00 – 12.00)
• Genomgång av Facebook Business Manager (Facebooks annonsplattform)
• Målgruppsstyrning (så riktar du dina annonser rätt)
• Olika typer av annonskampanjer på Facebook och Instagram
• Budget
• Så skapar du en bra annons (case och exempel)
• Statistik och uppföljning
Tid för egna praktiska övningar (kl 13.00 – 15.00)
• Skapa en annonskampanj som innehåller
– Budget
– Målgrupp(er)
– Placeringar ( t ex Instagram, Facebook, Instagram stories etc)
– Minst två olika annonser
• Skapa ett uppföljningsdokument
Wrap up: tid för frågor och svar (kl 16.00 – 17.00)