SÄLJANDE SERVICE FÖR GYM
En tvådagarsutbildning för dig som säljledare, ägare samt de personer med övergripande ansvar för säljande medarbetare och som vill få en mer serviceorienterad organisation.
För att säljare ska utvecklas i riktning mot era uppsatta mål så är ledaren en nyckelperson. Ledaren ska coacha, utveckla och följa upp så att individerna lyckas med sitt säljarbete. Som ledare ska du ha förmåga att locka fram motivation och engagemang. Du behöver kunna sätta tydliga mål och få medarbetaren att uppnå dem. Hur ska du som ledare tänka? Vad behöver du göra? Vilka verktyg behövs? Här får du även praktiska tips om vad du behöver tänka på för att lyckas. Hur jobbar du med uppföljning och hur påverkar ni era olika KPI:er.
SKAPA EN SÄLJANDE ORGANISATION
Du lär dig grunderna i vad försäljning, säljorganisation och säljledning innebär. Du får med dig tydliga verktyg i hur du kan planera er framtida försäljning, mål och nyckeltal och hur du coachar säljare och övrig personal till att lyckas. Vi gräver även lite djupare i vad det faktiskt är vi säljer/erbjuder våra medlemmar. Hur paketerar vi det vi vill sälja och hur kan vi hjälpa våra medlemmar genom våra produkter och tjänster.
Vi går även igenom hur man med enkla medel kan skilja sig från andra aktörer genom sin service. För att förstå värdet av god service tar vi oss genom grunderna i begreppet service. Vad innebär bra service och hur jobbar man med det som ett konkurrensmedel. Du ska kunna lägga grunden till den allra bästa servicen på just din ort är målet. Du ska kunna skapa en service och försäljningsinriktad kultur på din anläggning.
ANTAL DAGAR: 2
PRIS: 7900 SEK
1:a deltagaren:
fullt pris
Följande deltagare:
50% rabatt
UTÖKAD KURSBESKRIVNING
KURSINNEHÅLL
DAG 1
Inledande inspirationsföreläsning om försäljning. Föreläsningen handlar om hur man, genom sitt eget agerande, kan skapa vilka affärer man vill i princip. Bara vi själva förstår hur vi människor fungerar. Gör vi det kommer vi lättare att förstå hur våra kunder agerar och reagerar. Ni kommer få insikter som får er att förstå vad det egentligen handlar när det gäller försäljning/kundbemötande.
Efter det går vi igenom, steg för steg, vägen till framgångsrik försäljning. Här går vi igenom de steg som gör att ni kommer öka era chanser enormt att få till en affär med kunden. Ni får konkreta råd, tips och verktyg som t.ex.:
Vinsten för kunden, vad ni ska tänka på när ni möter kunden första gången, presentationsteknik, invändningshantering, avslutsteknik mm. Vad ni behöver träna på kommer vi tillsammans att inse under dagen. Vi tar sedan fram konkreta förslag och åtgärder, beroende på vilka punkter som är aktuella för just er, och säkerställer att ni tränar på dem. Denna dag är riktigt kunskapsfyllande med många ”aha”upplevelser.
DAG 2
Vi börjar med en insiktsfull föreläsning om hur man skapar en framgångsrik säljavdelning. Föreläsningen handlar om hur man får en säljorganisation att gå från att leverera bra, till att på kort tid leverera resultat som ni inte ens själva trodde var möjligt. Här får ni lära er hur ni kan skapa ett engagerat team som gör allt för att tillsammans nå uppsatta mål.
Efter det går vi igenom de stegen som får alla att inse vad som krävs för att skapa verklig framgång. På det här passet kommer vi gå igenom de stegen som gör att ni kommer skapa en mer framgångsrik säljavdelning. Steg för steg går vi igenom vad som får oss människor att verkligen vilja göra det där extra som behövs för att bli fokuserade, motiverade och en gång för alla, släppa alla hinder, som idag gör att ni inte levererar på topp.
Här blir det en hel del övningar som skapar insikter som får er att förstå varför ni inte alltid når era mål. När ni väl har insett dessa, kan ni göra den förändring som krävs för att nå i princip alla mål ni vill.
KOMMANDE KURSER & ANMÄLAN
Anmälan sker genom via respektive kurs nedan.